Acasă » Fişiere » IDEI DE AFACERI » Alte idei de afaceri | [ Adaugă o intrare nouă ] |
09.04.2012, 23:01 | |||||||||||||||||||||||||
Aproape ca nu este farmacie care sa nu ofere o gama importanta de produse naturiste. Intr-o vreme, pana aproape de sfarsitul anilor '90, majoritatea erau din import, dar marele lor inconvenient era ca se vindeau la un pret foart e piperat. Pe de alta parte, nu exista o constanta in aducerea acestui tip de produse. Astfel, exista posibilitatea sa constati, in calitate de cumparator, ca te afli in imposibilitatea de a urma un tratament complet, pe durata mai multor saptamani, si asta tocmai pentru ca farmaciile nu importau respectivul produs tinand cont de cererea de pe piata, ci dupa ureche. In ultimii ani insa, firmele moldovenesti au intuit ca aceasta industrie a prelucrarii plantelor cu efect tamaduitor si nutritionist, a distribuirii si promovarii lor ar putea reprezenta o afacere deosebit de profitabila. Cu alte cuvinte, ca medicina traditionala moldoveneasca poate fi un bun punct de plecare. Asa au ajuns unele firmele moldovenesti la concluzia ca multe dintre ceaiurile facute din plante medicinale autohtone pot inlocui produsele farmaceutice de acelasi tip aduse din import. Avantajul lor consta in faptul ca nu au costuri foarte mari de productie, distributie si promovare. Si un alt motiv pentru a porni o astfel de afacere o reprezinta materia prima care se gaseste din belsug si se obtine relativ usor (menta, sunatoarea sau teiul, spre exemplu). Pe de alta parte, increderea moldovenilor in astfel de produse este ridicata si, in majoritatea cazurilor, mostenita din familie. Pentru ca afacerea cu ceaiuri naturiste sa functioneze, mai aveti nevoie sa puneti la punct cateva amanunte, cum ar fi depasirea obstacolelor birocratice, promovarea eficienta sau castigarea increderii clientilor. Informatii pe scurt Conform aceluiasi studiu, ceaiul din plante medicinale este de departe cel mai utilizat tip de ceai. Peste 60% dintre persoanele adulte din mediul urban au declarat ca l-au consumat in ultima luna. Consumul de ceaiuri din plante medicinale creste cu varsta: de la 43.6% pentru persoanele cu varsta intre 18 si 24 de ani, pana la 73.3% pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 55 si 65 de ani. Interesant este si un alt aspect. Femeile consuma intr-o proportie mult mai mare astfel de produse - 70%, fata de barbati care consuma in proportie de 50% ceaiuri cu efect nutritionist. Tot ca o curiozitate, trebuie mentionat faptul ca persoanele cu venituri mici (69%) si pensionarii (75%) sunt categoriile cele mai inclinate sa consume ceaiuri din plante medicinale. Pe de alta parte, sanatatea, in general, si tratarea problemelor de sanatate sunt motivele principale pentru care consumatorii utilizeaza ceaiurile cu efect nutritionist sau tamaduitor. Ce trebuie sa deducem din aceste date statistice? O concluzie foarte simpla: exista un mare potential de dezvoltare a pietei ceaiurilor cunoscute sub denumirea generica de naturiste. Este adevarat ca in acest moment nu sunt foarte multi jucatori, iar o parte dintre acestia actioneaza haotic; spre exemplu unii dintre ei se axeaza doar pe obtinerea unei calitati excelente a produsului, uitand sa-l promoveze corespunzator, altii fac rabat de la calitate in incercarea de a obtine un profit rapid, mai sunt o serie de producatori care nu inteleg ca pentru a vinde un produs trebuie sa-l faci atractiv in ochii cumparatorului etc. Dar dincolo de aceste cautari, de altfel inerente oricarui inceput, piata ceaiurilor nutritioniste (care in Asia se cifreaza la cateva zeci de miliarde de dolari anual) isi va gasi in urmatorii ani un fagas normal, chiar si numai plecand de la simpla observatie ca, in cazul nostru, cererea e foarte mare, iar gusturile posibililor consumatori se cizeleaza pe zi ce trece.
Prezentarea afacerii Paleta bolilor care se incearca a fi combatute cu ajutorul medicinei naturiste este foarte larga. - ceaiul natural ajuta la scaderea colesterolului; Primii pasi, cei mai dificili
Inregistrarea produselor - doar cu ajutorul nutritionistului Dupa ce ati reusit sa obtineti aceasta reteta cu ajutorul nutritionistului, trebuie sa mai prezentati o serie de acte si documente: La dosar ai nevoie sa spui nu doar formula verificata de nutritionist, ci si cum arata produsul final, sa anexezi mostre, buletine de analize, avize potrivit carora hartia amblajului este bun alimentar sau ca produsele nu sunt din zona poluata si ca respecta un anumit procedeu tehnologic. Exista doua categorii mari de ceaiuri: unele facute dintr-o singura planta, iar altele din mai multe. Toate insa au nevoie sa fie omologate de catre Ministerul Sanatatii si fiecare in parte are nevoie de o reteta proprie dupa care sa fie produs. Spre exemplu, exista ceaiuri facute din 10 sau 15 plante. Reteta este, cel mai adesea, una originala si la ea lucreaza, contracost, mai multi nutritionisti. In fond, e vorba de retete traditionale moldovenesti, dar adaptate la cerintele si normele actuale. Obligatorie este testarea acestor produse timp de o saptamana sau doua pentru a vedea daca prin consumarea lor se obtine efectul dorit. Datorita documentatiei foarte amanuntite care trebuie depuse la Ministerul Sanatatii, autorizatiile pentru producerea si comercializarea ceaiurilor nu se obtin mai devreme de o luna jumatate sau chiar doua. Investitiile initiale, dupa buget O alta trebuie sa realizeze fizic aceste ambalaje, astfel incat sa respecte normele igienice si, in fine, trebuie sa conclucrati cu o firma care sa produca efectiv acea reteta de ceaiuri. Aceasta, desigur, in cazul in care nu aveti bani pentru achizitionarea unei linii de productie care costa 50.000 de euro si care se aduce doar din import.
Incepeti cu produse cunoscute moldovenilor
Exista, totusi, o categorie de produse care nu trebuie sa lipseasca din oferta dvs. initiala.La o simpla trecere in revista a acestor ceaiuri, ne dam seama ca multe dintre ele sunt bine cunoscute moldovenilor: coada soricelului, galbenele, macese, menta, musetel, salcam, sunatoare, tei. In ceea ce priveste ceaiurile combinate, avem de-a face cu patru produse: "All energy tea", pe baza de macese, scortisoara, afin, coacaz negru, "Splendiva", un ceai facut din zece plante si care "lupta" impotriva kilogramelor in plus, "All memory tea" sau "Eros tea". Procurarea materiilor prime Cu rol informativ, trebuie spus ca preturile sunt accesibile.Spre exemplu, un kilogram de galbenele se poate achizitiona cu 200 de lei. Cele mai scumpe sunt coacazul negru si branca ursului care pot ajunge si la 280. de lei pentru un kilogram. De obicei, livrarea se face in cateva zile, dar in afara sezonului de crestere a plantei se poate astepta si 90 de zile. Important! Nu cumparati marfa fara ca aceasta sa aiba certificat de conformitate sau buletin de analiza.
Parteneri dupa chipul si asemanarea dvs. Exista doua modalitati de plata a distribuitorilor: in primul rand, oferirea unui discount situat intre 10 si 30%, dar cu obligativitatea respectarii unui anumit pret impus de producator. A doua o reprezinta plata la termen. Pentru a avea o mai buna relatie cu distribuitorul ar fi indicat sa mentionezi numele lui pe pliantele prin care tu iti promovezi produsul. In acest fel sunt si ei promovati si toata lumea e multumita. Fisa de castiguri pe produs Cheltuieli Profit 20.000 lei
1. Creativitate si inventivitate. Aceste doua cuvinte trebuie sa fie farul calauzitor pentru orice investitor si ele se aplica atat in ceea ce priveste activitatea de marketing cat si in cea de productie. Concret: intrand intr-o farmacie pentru a cumpara un pachet de ceai de musetel, fara indoiala ca posibilul client isi va arunca ochii asupra produsului care are cel mai frumos ambalaj si care inspira cea mai mare incredere. La fel se intampla, atunci cand doriti sa promovati produsele prin diverse mijloace de informare. O prezentare inteligenta a produsului, identificarea lui cu un anumit mesaj sau o anumita imagine il pastreaza mai usor in constiinta cumparatorului. In cazul produselor combinate, pentru fabricarea carora este nevoie de imbinarea mai multor plante, e nevoie sa gasiti reteta care sa imbine efectele tamaduitoare cu placerea gustului. 2. Retea puternica de distributie. E foarte important sa nu aveti sincope in ceea ce priveste prezenta produselor dvs. pe piata. Disparitia unui produs, din diverse motive, de pe piata, chiar si numai pentru o saptamana, poate determina cumparatorul sa renunte la el. De aceea e foarte important sa reusiti sa aveti cu distribuitorul o relatie de interdependenta, astfel incat el sa fie supermotivat in a va vinde produsele. Spre exemplu, puteti incerca sa ii faceti distribuitorului o oferta in care procentul care reprezinta castigul sau sa creasca direct proportional cu cantitatea de marfa vanduta. 3. Seriozitate. Ca in orice afacere, pentru a putea fi competitiv trebuie sa va fidelizati clientii. Puteti spune ca ati devenit un jucator important in piata ceaiurilor medicinale doar in momentul in care oamenii va identifica produsele cu seriozitatea si calitatea. Factori de risc 1. Lipsa materiei prime. In momentul in care identificati posibilii furnizori de materie prima (si inainte de a semna contracte), trebuie sa cercetati daca acestia pot onora comenzi in tot timpul anului. Pentru ca exista anumite plante care nu se cultiva decat cateva luni pe an. Spre exemplu, la inceputul acestui an, galbenelele au lipsit de pe piata nu mai putin de 60 de zile. Ca urmare a acestei situatii, produsele firmelor mici, care nu au avut forta financiara sa achizitioneaze galbenele din import la un pret aproape dublu au disparut de pe piata, iar efectul a fost ca multi dintre clienti s-au orientat catre produsele firmelor concurente. 2. Lipsa de lichiditati. Este foarte important ca la inceputul fiecarui an sa va intocmiti un buget foarte strict, cu venituri si cheltuieli, dar care sa tina cont de specificul fiecarei luni. Spunem asta pentru ca sezonul de varf in ceea ce priveste vanzarile de ceaiuri se intinde pe durata a sase sau sapte luni, din septembrie pana in martie, cel mult aprilie. Odata cu incalzirea vremii, se inregistreaza o scadere a vanzarilor. Un alt motiv al acestui fenomen il reprezinta aparitia fructelor si a legumelor, consumatorul preferand aceste produse in locul suplimentelor nutritionale oferite de ceaiuri sau diverse medicamente. Bugetul de publicitate inseamna 25% din cheltuieli Este foarte important ca ilustratiile de pe cutia de ceai sa produca un sentiment pozitiv. Cate strategii, atatea moduri de promovare. Cheltuielile mari apar atunci cand trebuie sa va promovati produsul in mass-media. Cel mai indicat este sa cumparati spatiu publicitar in ziarele care au rubrici in care se trateaza subiecte legate de medicina naturista. De asemenea, e indicat sa fiti prezent in paginile ghidurilor TV sau in suplimetele marilor cotidiene. O firma aflata in primul sau an de activitate va trebui sa cheltuiasca lunar cel putin 1.000 de euro pentru publicitate in mass-media. In aceasta perioada de dezvoltare este contraindicat sa va faceti reclama la radio, unde exista riscul ca viitorul client sa nu ramana nici macar cu numele produsului, si nici la televizor, deoarece in acest caz ar trebui sa aveti vanzari foarte mari pentru a va acoperi costurile publicitare. Consolidarea afacerii, in doi ani
De aceea sfatul specialistilor este sa nu va grabiti sa investiti sume mari sperand sa obtineti un profit pe masura. Nu puteti afirma ca aveti o pozitie consolidata pe piata mai devreme de un an si jumatate sau doi. Daca insa respectati legile pietei si gustul consumatorilor, veti avea, in patru ani, capacitatea de a colabora cu firme din strainatate, de a ataca piata occidentala sau, daca va convine aceasta alternativa, sa fuzionati cu o firma de profil cu renume din strainatate.
| |||||||||||||||||||||||||
Vizualizări: 1259 | Descărcări: 0 | |
Total comentarii : 0 | |