În conformitate cu prevederile Legii nr. 186 din 10.07.2008, HG nr. 95 din 05.02.2009 și altor acte legislative, angajatorul are un șir de obligații privind securitatea și sănătatea în muncă :
► |
evaluarea riscurilor profesionale; |
► |
elaborarea şi revizuirea periodică a planului de protecţie şi prevenire, precum şi asigurarea îndeplinirii acestuia; |
► |
stabilirea atribuţiilor şi responsabilităţilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă ce revin lucrătorilor; |
► |
verificarea cunoaşterii şi aplicării de către toţi lucrătorii a măsurilor prevăzute în planul de protecţie şi prevenire, precum şi a atribuţiilor şi responsabilităţilor ce le revin în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă; |
► |
asigurarea unităţii cu materialele necesare informării şi instruirii lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă: cărţi, broşuri, ghiduri, afişe, filme etc.; |
► |
amenajarea şi dotarea cabinetului şi/sau locurilor speciale de securitate şi sănătate în muncă; |
► |
elaborarea instrucţiunilor de securitate şi sănătate în muncă, ţinînd seama de particularităţile activităţilor desfăşurate şi ale locurilor de muncă/posturilor de lucru; |
► |
asigurarea fiecărui lucrător cu instrucţiuni de securitate şi sănătate în muncă, inclusiv cu instrucţiuni privind acordarea primului ajutor în caz de accidentare în muncă; |
► |
asigurarea informării şi instruirii lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă; |
► |
verificarea cunoaşterii şi aplicării de către lucrători a informaţiilor şi instrucţiunilor de securitate şi sănătate în muncă; |
► |
asigurarea întocmirii planului de acţiune în caz de pericol grav şi imediat; |
► |
evidenţa zonelor cu risc ridicat şi specific; |
► |
stabilirea zonelor care necesită semnalizare de securitate şi sănătate în muncă, precum şi a tipului de semnalizare; |
► |
monitorizarea funcţionării instalaţiilor de ventilare, dispozitivelor de protecţie, aparaturii de măsură şi control; |
► |
verificarea stării de funcţionare a sistemelor de siguranţă şi de semnalizare în caz de avarie; |
► |
stabilirea necesarului de dotare a lucrătorilor cu echipament individual de protecţie; |
► |
asigurarea întreţinerii, utilizării şi depozitarii adecvate a echipamentelor individuale de protecţie; |
► |
asigurarea comunicării, cercetării şi raportării corecte şi în termenele stabilite a accidentelor de muncă; |
► |
asigurarea locurilor de muncă cu truse medicale pentru acordarea primului ajutor în caz de accidentare în muncă; |
► |
asigurarea realizării măsurilor dispuse de către inspectorii de muncă cu prilejul vizitelor de control în unitate şi al cercetării accidentelor de muncă; |
► |
colaborarea cu lucrătorii şi/sau cu reprezentanţii acestora, cu serviciile externe de protecţie şi prevenire în vederea coordonării măsurilor de protecţie şi prevenire; |
► |
colaborarea cu lucrătorii desemnaţi/serviciile interne/serviciile externe ai/ale altor angajatori în situaţia în care mai mulţi angajatori îşi desfăşoară activitatea în acelaşi loc de muncă; |
► |
aplicarea de stimulente şi sancţiuni disciplinare lucrătorilor, conform criteriului îndeplinirii atribuţiilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă; |
► |
întocmirea documentaţiei şi rapoartelor prevăzute de reglementările privind securitatea şi sănătatea în muncă. |
Aboneazăte la noutățile ssmexpert.md și fii primul care află despre ofertele și evenimentele noastre! - Clik aici.
Distribuie conținutul acestei pagini prietenilor tăi !!!
|
|